reede, 3. juuli 2009

Alustuseks värske kartuli salatiga

Täna on täiesti sobilik päev minu kokkamiseblogimise alguseks, sest algas minu jaoks uus eluaasta, sünnipäevaks sain uue fotoka (vana läks hingusele, kui väike Linnuke tahtis seda kui käekotti käes kanda :)), siis mu käsitsikirjutatud üle 20-aasta vanuse retseptiraamatu kookide ja praadide leheküljed on täis hea ja parema retsepte ja aeg on siirduda vähe moodsamate ja süsteemsemate ülestähenduste tegemiste võimaluste juurde.

Linnukesi on toita mul neli, igas vanuserühmas ja söödava toidu suhtes väga erineva pirtsakuseastmega. Ja mina siis üritan nende toitmisega toime tulla, enamasti aga, kuna neil mingeid soove kunagi ei ole (va lastel makaronid hakklihaga), kokkan ma täpselt seda, mis isendale katsetamiseks huvitav tundub.

Siia panen üles retseptid, mida arvan ka tulevikus ennast tegemas, koos väikeste kommentaaridega, et siis hiljem oleks hea vaadata, mis mõtteid tekkis.
Aga asja juurde, täna õhtul on külaliste vastuvõtmise õhtu ja surfasin juba mitu päeva, mida siis kallitele külalistele pakkuda võiks. Soolaseks tehti muidugi grillitud liha ja kana, aga neist ei ole midagi rääkida.
Et tavaline värske keedukartul ei oleks nii igav, tegin kõrvale värsket suvist kartulisalatit, mille algne idee pärineb mul BBC Good Foodist.

Salatiks vaja värskeid võimalikult pisikesi värskeid koortega keedetud kartuleid, keedetud mune (iga sööja kohta panin ühe muna), värsket kurki ja peotäis rukolat ning peterselli.

Segasin koostisosad kokku (va muna), maitsestasin nö klassikalises 1:3 vahekorras oliivõli ja balsamicoga, musta pipra ja soolahelvestega, siis lisasin munalõigud ja segasin korra kergelt veel läbi (kergelt - seepärast pildilt paistabki mune palju).

Mõnusalt suvine vaheldus oli, mulle maitses, külalised sõid ja sobis veel väga hästi ka järgmisel hommikul!

Kommentaare ei ole: