kolmapäev, 13. jaanuar 2010

Moonikeeks

Meie õhtusöögid on "põnevad". Juba eile pidime tegema hamburgereid, kuklid said juba üleeile valmis küpsetatud ja hakkliha pihvide jaoks valmis segatud. Aga eile oli kiire õhtu ja burksid said tehtud tänaseks. Pähh, ei sööda isegi burkse enam hea meelega :P Aga otsa need said, peamiselt minu enda ja vanima lapse abiga. Pilt on hea, ühelt burksilt on väike kahejalgne hiireke seemned ära nokkinud :D
Aga lisaks burksi tellimusele rõõmustas vanem L-laps mind veel sellega, et tellis tänaseks KEEKSI. Seda juhtub meil maru harva, et konkreetne soov edastatakse.
Otsisin siis ideid nii raamatutest kui veebist. Kirjutasin vist kohe neli-viis retsepti välja (printerit ei saanudki tööle, no ULME, ma ütlen, läppar on isand L-ga kaasas ja see meie kodune IT-majandus pärineb eelajaloolisest ajast).
Aga keeksi valisin lõpuks Ida Savi "Saiad,koogid,pirukad" raamatust, sest mulle oli jäänud mulje, et mu kõige pirtsakamale järeltulijale mooniseemned maitsesid (mulje muidugi oli petlik :D).
Moonikeeksiks läheb vaja:
100g võid
150 g suhkurt
4 väiksemat-keskmist muna
180 g jahu
2 tl küpsetuspulbrit
4 spl mooniseemneid
1,25 dl piima
Vahustasin või ja suhkru, lisasin ükshaaval, vahustades munakollased, seejärel mooniseemned ja seejärel vaheldumisi piima ja jahu-küpsetuspulbrisegu. Teises kausis vahustasin munavalged ning segasin ettevaatlikult taignasse.
Küpsetasin 160C (pöördõhk) juures 50 minutit.
Need kes keeksi sõid, need kiitsid. Mulle endale ka maitses!

1 kommentaar:

Pille ütles ...

Kirsike, ma tegin seda ka paar nädalat tagasi (vt retsept 9696), aga vähendasin suhkru ja piima kogust ja kasutasin suuri mune. Väga mõnus oli :)