reede, 7. august 2009

Vaarika-besee semifreddo

Eile oli tore päev :) Lisaks kõigele heale ja paremale söögile ja muidu toredale teguderohkele päevale, tegin eile esimest korda elus ise jäätist. No ma olen täiesti vaimustuses!!! Retsept muidugi pärit Nami-namist. Siinkohal pean ära mainima, et eile oli minu jaoks tähtis päev ka sellepärast, et kohtusin Delicatos Nami-nami Pillega, kes andis mulle üle Nami-nami Abikoka põlle! Täpsemalt saab Abikokandusest ja muust huvitavast lugeda siit: http://www.nami-nami.ee/uudiskiri/?id=2
Aga tagasi jäätise juurde. Eks ma olen ammu juba jälginud inimeste arvamusi ja erinevate maitsete katsetusi. Jäätisemasinat mul kodus ju pole ja ega ma seetõttu eriti kiirustanud ka proovima hakkamisega. Aga praegu vaarikaid palju ja hirmus isu igasugu vaarika-toorjuustukooke teha, kuid koogisööjaid meil ju pole. Seega hakkasin otsima jäätiseretsepte. Siit ta siis tuleb!

Vaja läheb:
200 ml rõõska koort
1 muna
0,5 dl suhkrut
200 g vaarikaid püreestatult
1 spl marjalikööri (kasutasin 28%-list limoncellot)
50 g beseeküpsiseid

Kloppisin muna suhkruga vahule ja vahustasin rõõsa koore. Blenderdasin vaarikad püreeks ja panin sellesse likööri (kõigepealt proovisin kas ikka maitsed sobivad). Lisasin püree koos munavahuga vahukoorele. Purustasin beseed kergelt, segasin ülejäänuga. Kallasin külmkapinõusse segu ja panin külma (retsepti järgi vähemalt 6 tunniks, aga ma serveerisin juba 5 tunni pärast. Lasin enne serveerimist natuke seista (retsepti järgi 15 min, aga Linnukesed ei mallanud oodata nii palju). Maitses MEGAhea :) Järgmine kord kui teen, lasen vaarikapüree ka läbi sõela, et seemneid üldse tunda ei oleks.

Kommentaare ei ole: