teisipäev, 15. veebruar 2011

Sidrunivõide muffinid

Mida teha kui kapis on lemon curdi seismas ja tahaks kappi ruumi teha. Muidugi võiks teha ju beseekattega sidrunivõidetorti või sidruni-beseekooki või korvikesi, aga neid juba tehtud küll ja küll. Ja mitte alati ei ole neid edukalt otsa söödud :( Tegin siis muffineid, need lähevad meil tavaliselt hästi peale.
Põhimõtteliselt võib lemon curd'i muffinieid teha ka tavalise muffinitaignaga ning muffinivormis kahe taignakihi vahele 1 teelusikatäit sidrunivõiet pannes ja peale küpsemist muffineid sooja vedelasse sidrunivõidesse ning siis suhkrusse kastes.
Mina tegin magusama ja vähem õhulisema taigna, arvestades, et sidrunivõie on paks ja perek. Linnule ei pruugi sidrunivõide hapusus maitseda.

NB! Tuginedes ühe eelmise postituse kommentaarile ja meie pere eelmise nädala parimale naljale, kinnitan kõigile lugejatele, et ma ei ole idioot ja ei toida blogis avaldatavate toitudega neid linnukesi, kes lendavad lageda taeva all ja esindavad liiki "linnud". Nii et pole vaja helistada mu sugulastele  ja et paluda neid mind keelata vaeseid linnukesi krevetikarriga toitmast :)))) Minu perekonnaliikmete aus ja ametlik perekonnanimi on LIND, sealt ka käesoleva blogi pealkiri. Tegemist on homo sapiens liigi esindajatega, keda võib julgelt krevetikarriga ja lemon curdi muffinitega toita! ;)

Vaja läks:
1 muna
60 g võid
150 ml piima
1 tl vanillisuhkurt
200 g jahu
80 g suhkurt
1 tl küpsetuspulbrit
60 ml sidrunivõiet

Peale puistamiseks suhkurt ja määrmiseks sidrunivõiet.

Segasin kokku kuivained, sh suhkru, ühes kausis ja teises kausis muna, sulatatud või ja piima. Segasin kuivained munasegusse.
Muffinivormidesse tõstsin 1 spl tainast, siis 1 tl sidrunivõiet ja siis veel 1 spl tainast.
Sellest kogusest sain ainult 10 muffinit, aga need kerkisid pealt ilusti kõrgeks.
Küpsetasin 190C pöördõhu juures umbes 15 minutit, kuni muffinisse torgatud tikk puhtaks jäi.

Sulatasin sidrunivõiet vedelamaks ja kastsin muffinipealsed võidesse, seejärel kastsin pärlsuhkru ja demererasuhkru segusse.
Enne Linnu-perele serveerimist lasin täielikult maha jahtuda.

PS Minu maitse jaoks olid nad natuke liiga magusad, aga laste meelest ideaalsed:).

6 kommentaari:

Mari-Liis ütles ...

Sidruni-beseekook jääb seisma, mida ma kuulen :O Teinekord võid ülejäägid mulle tuua:)
See lindude toitmise nali on muidugi päris hea, jah, ega lindudele ei pruugi tõesti sidrunivõide hapusus meeldida:DDD

Zoozi ütles ...

Mulle võib ka alati pakkuda :)

Liina ütles ...

Mida ma kuulen - kusagil vedeleb kasutusotstarbeta lemon curd? Ma soovitan seda siis käekotis kaasas kanda, juhuks kui me teinekord jälle mõnes peenemas lokaalis trehvama peaksime :-P

Kirsike ütles ...

:))) Paar purki veel on kapis :) Sõbrad tõid:) Tahaks juba ju ise tegema hakata, aga enne tuleb ju olemasolev ära süüa.

Minu Linnupere on ju "imelik", peenemad koogid ei ole nende tassike teed, anna ainult aga liha ja kartulit või siis kaneelirulle :) Tegelikult kurb muidugi, sest ma ainult küpsetaks ja küpsetaks :S

Zoozi ütles ...

Kirsike, ega mul ka lapsed ei söö. Nendele jah anna aga kaneelirulle :)

Pille ütles ...

No me oleme Zoozit aidata üritanud, vähemalt mooside osas ;)

Ja Kirsike, sidrunivõie läheb meil ka väga hästi kaubaks ;) ;) ;) Millal Sa nüüd raamatu järele tuledki?