neljapäev, 3. september 2009

Tarte tatin

Olen alati arvanud, et tagurpidi kookide tegemine on on rist ja viletsus, et neid ei saa vormist kätte jnejne. Ja pean tunnistama, et ma ei ole ka kunagi ühtegi tarte tatin'i enne söönud:S Alati on kohvikus midagi ahvatlevamat menüüs olnud :)
Nüüd siis naabrinaine andis ämbritäie õunu (meil endal on sel aastal täpselt kaks õuna kõikidel puudel kokku).
Proovisin siis tarte tatin'i tegemise ära. Retsepti võtsin seekord kokaraamatust nimega "A little taste of France", mille mulle kinkisid meie prantslastest külalised.
Retsepti kogused on mõeldud 25 cm vormi jaoks, mis on suht kõrge. Minu 25 cm vorm jäi natuke madalaks, rasva pritsis hullult ahjupõrandale, aga see oli ainuke vorm, mis mul ka pliidil töötab.
Kattesse ehk põhja läheb vaja:
1,5 kilo õunu (dessert apples)
70 g võid
185 g suhkrut (peenikest)
Taignaks:
220 g jahu
natuke soola
150 g võid
1 muna kollane

Koorisin ja tükeldasin õunad (tükeldasin neljaks). Panin suhkru ja või koogivormi ja kuumutasin pliidil niikaua, kuniks suhkur ja või olid üheks sulanud. Laotasin õunaveerandid ilusti tihedalt pannile, nii et tühje kohti ei jäänud. Kuumutasin õuna-või-suhkrusegu madalal kuumusel (mul oli kuumuseks 4 ja vahepeal ka 5) 35-40 minutit, kuni õunad on pehmed ja karamell kergelt pruunistunud ja liigne vedelik aurustunud.
Tegin valmis taigna - segasin jahu ja soola, tükeldasin või jahusse ja lisasin muna. Hekseldasin noaga, kuni taigen hakkas segunema. Kätega sõtkusin taigna kokku ja vormisin palliks. Panin palli 30 minutiks külmkappi seisma.
Siis rullisin taigna u 3 mm paksuseks ja koogivormi suuruseks. Katsin õunad taignaga, trimmisin ääred ilusaks (nii et kõik kaetud oleks) ja lükkasin ääred tagasi koogi peale.
Küpsetasin 190C (pöördõhuga) juures 25-30 minutit, kuniks kate oli ilusti kuldne. Lasin 5 minutit jahtuda ja pööra kook ümber (NB! Aita enne noaga koogiääred vormi küljest lahti!).
Serveerisin soojalt vahukoorega (võib ka jäätisega).
Vanimale Linnulapsele meeldis väga! Mulle meeldis kah väga. Teised ei proovinud. Aga väga kiiresti sai otsa!

Kommentaare ei ole: