esmaspäev, 16. november 2009

Õlles hautatud hapukapsas

Parim hautatud hapukapsas, mida ma kunagi söönud olen! "Pulmakapsas" ehk hautatud hapukapsas on olnud minu lemmiksöök alates sellest ajast, kui minu onu naise võttis. Aasta oli siis 1980 :) Ja sellest suursündmusest alates olen ma hautatud hapukapsast kutsunud pulmakapsaks. Vanaema tehtud pulmakapsa lõi troonilt õlles hautatud hapukapsas (ilma sealihata), mida Nami-nami kasutajad väga kiidavad. Ja õigustatult.
Tegin kaks päeva järjest, esimesel päeval tumeda muscovado suhkruga ja teisel päeval meega. Absoluutne võitja oli muscovadoga variant.
1 kilo hapukapsa kohta on vaja:
3 dl porterit (või muud tumedat õlut)
3 dl õunamahla
100 g fariinsuhkrut (tumedat muscovadot) või mett
1-2 tl soola
natuke köömneid
50 g võid
Kõik koostisained panin potti ja hautasin umbes tunnikese, kuni kapsas oli pehme.

1 kommentaar:

Pille ütles ...

Kas Sa vanaema pulmakapsa retsepti ka jagad?