reede, 11. märts 2011

Vanaema pannileib

Nüüd on kätte jõudnud jälle see kole päev, kui ma pean silmad häbis maha lööma ja oma sõnu sööma. Olen ma ju eluaeg rusikatega vastu rinda tagunud ja öelnud, et pannileib on õudus kuubis ja seda jälkust ma enda suhu ei pane. Paar nädalat tagasi proovisin onutütar K tütre M sünnipäeval. See maitses täpselt nagu laupäeva õhtuti vanaema juures 30 aastat tagasi (kusjuures ma ei ole kindel, kas ma kunagi seda vanaema oma proovinudki olen) ja appikene kui hea see oli!!! Täna oli siis see suurpäev, kui ma tegin ise oma esimese pannileiva, ikka onutütar K-lt saadud retsepti järgi, kes sai selle retsepti oma emalt, kes omakorda sai selle minu vanaemalt :) Tõe huvides pean mainima, et mu oma ema teeb ka sama pannileiba, aga ma ei ole kindel, kas see on sama maitsega, sest ma pole seda kunagi proovinud :(((

Ma ei tea kas mandril ka pannileiba tehakse, meil Saaremaal tehakse seda tihti ja igas peres vist erinevalt. Igatahes see retsept, mis nami-namis on, ei ole meie oma moodigi.

Minu vanaema pannileiva jaoks on vaja:
2 sibulat väga peenikeseks hakitult
u 300 g toorest soolapeekonit, väikesteks kubikuteks lõigatud (või suitsupeekonit või isegi näiteks kõhuäärt, mis tuleks vast natuke enne ära praadida)
1 muna
0,5 l piima
1 tl soola
jahu niipalju, et tuleks vedela hapukoore taoline tainas.

Segasin kõik ained (sibulat ja liha ei prae enne!) omavahel ära ja valasin ahjuplaadile.
Küpsetasin 160C pöördõhus, kuni pannileib oli pealt ilus kuldne.

Maitseb nii soojalt kui külmalt.
Ma olen üksi kodus ja pool plaati on otsas (kes oleks seda veel kuu aega tagasi uskuda võinud:P). Lapsed loomulikult ei proovigi (ja seekord  ma ei saa neile seda pahaks panna, olen ju ise sama imelik olnud) ja isand Linnu arvates saavad sellist asja süüa ainult saarlased, nii et ilmselt ta ka ei anna pannileivale võimalust.

Vol 225, 11.09.2012 Miina sünnipäev


7 kommentaari:

Zoozi ütles ...

Kirsike, järgmine külaskäik palun pakkuda mulle seda pannileiba. Ma kodus ei hakka tegema, sest kahtlustan, kas piirdun ainult ühe tükiga ;)

Liina ütles ...

Võijummel! Mina sain esimest korda pannileiba läinud suvel Lümanda söögimajas ja esimesest ampsust olin omadega sees. Nüüd nurun muudkui saarlasi, kui nad turule kauplema satuvad, et toodagu aga pannileiba kah. Vaatame, kas homme on õnne. Ise ei ole veel proovinud, aga tahass eriti just seda hernesupiga varianti.
Igatahes tänud, ehk proovin nüüd ka ise teha!

Kirsike ütles ...

Arutasime siin kaassaarlastega seda hernesupivarianti. Eks me oleme ju sellest kuulnud küll, aga ega ikka ei isuta selle järele :)

Mul oli kauss hernesuppi täna, tükk aega kaalusin, et teeks teise pannitäie supiga, aga loobusin :P

Anonüümne ütles ...

Minu saarlasest ema tegi muidu kõik samamoodi, aga jahu asemel kasutas riivitud toorest kartulit.

Pille ütles ...

Ma vaatasin järele, nami-namis olev retsept on pärit ajalehest Videvik. Kahjuks ei ole kirja pannud, kes konkreetne autor on.
Ma ostsin seda pannileiba Sadama turu Saaremaa muttide käest paar korda, nägi üsna sarnane välja Sinu omaga. Too turukraam mulle kahjuks väga ei meeldinud, sest oli ilmselt mitu-mitu päeva varem küpsetatud (ma suutsin lausa kaks korda kuivanud pannileiba osta :O). Samas retsepti vaadates tundub see ääretult ahvatlev, usun, et värskelt küpsetatud variant meeldiks mulle kohe väga. Ma ilmselt teeks suitsulihaga :)
(Ja no kui Sa Zoozi rõõmuks seda küpsetama hakkad, võid tüki mulle ka kõrvale panna ja raamatu järele tulles kaasa võtta ;D)

Kirsike ütles ...

Eks kartulit riivitakse jahu asemel ja pannakse ka nii jahu kui kartulit, aga me oleme laisad ja paneme ainult jahu.
Suitsuliha ongi vist kõige tavalisem lihaline, aga kui juhtub kätte sattuma Saaremaa LT soolapeekonit, siis soovitan soojalt ka sellega :)

Pille, jätan meelde :) Maitseb ta ju nii soojalt kui külmalt, aga järgmisel päeval on enamasti koorik nätskeks läinud või hoopis ära kuivanud ja pole enam üldse see....

ülle ütles ...

Tänud retsepti eest!
Minu kadunud ämm oli sörulane ja oleme tihti end pereringis kirunud, et ei taibanud vaadata, kuidas ta oma imemaitsvat pannileiba tegi - nüüd siis proovin (minu neli last kiitsid vanaema pannileiba, muide, oma pisi-põlvest peale! :D).
Teine kuulus Saaremaa toit olid hakksibula ja soolapekikuubikutega täidetud kartulikäkid - palun asjatundjatelt retsepti, kui võimalik.