teisipäev, 14. juuli 2009

Sinepisai


Leivateo vol 3.
Seekord ma isegi ei küsinud, mis leiba/saia keegi tahta võiks, vaid sinepisai (ikka nami-namist, kust siis mujalt) jäi kuklasse kummitama. Küsisin muidugi viisakusest Lindudelt üle, kas tahavad poest saia?? Anti lahke luba, et ma võiks ju ikka ise teha :) Tegin siis ja ei kahetse.

Vaja läheb:
2.5 dl käesooja vett
2 sl õli
2 sl teralist sinepit (mul Dijoni teraline sinep)
7 dl jahu
1 pakk kuivpärmi
3 tl sinepipulbrit
0.5 tl kurkumit
0.5 tl soola

Pealt määrida munaga ja puistata 2 sl sinepiseemneid (asendasin päevalille- ja linaseementega).

Segasin kausis vee, õli ja täisterasinepi. Lisasin jahuga segatud kuivpärmi (vähendasin jahu kogust 7 dl-ni) ja maitseained ning sõtkusin tainaks. Katsin tainakausi puhta rätiga panin jälle saunalavale tunniks kerkima. Siis sõtkusin kerkinud taina uuesti läbi ja tegin pikliku pätsi, mille lasin veel soojas kohas kahekordseks kerkida. Retsept käskis küll terava noaga saiapätsi peale mõned sälgud teha, mille ma ära unustasin (oleks kindlasti veel aitand kerkida). Määrisin pealt munaga ja puistasin üle seemnetega. Küpsetasin 190 kraadises pöördõhu reziimis umbes 30 minutit, kuni päts oli pealt kuldne ja krõbe.
NB! Küpsetamise alguses ja keskel pidi pritsima ahju vähese veega, mille ma ka sujuvalt ära unustasin.

Kommentaare ei ole: