neljapäev, 9. juuli 2009

Ciabattad

Täna olin üle hulga aja jälle nädala sees kodune, nii et tavarütm, mis viimastel aastatel kombeks olnud, on korraks tagasi. See kodune päev tähendas hulganisti kokkamist ja küpsetamist.
Kõik teised retseptid, mida täna katsetatud said või teada-tuntud headuses uuesti tehtud said, on kirjas minu armsas retseptiraamatus (vanim laps-Linnuke küsis kunagi, et kui ma ära suren, kes siis raamatu endale saab:)))) lähevad veel viimaks riidu sellepärast:))

Aga seda ciabatta-retsepti (Nami-namist pärit) tahan kindlasti talletada ka blogis. Täna olen kindlal veendumusel, et poest ma enam ciabattat ei osta:D
Vaja läheb:
5 dl külma vett
25 g pärmi
1.5 tl soola
2 sl õli (ma panin imehead extra virgin oliiviõli)
1 sl siirupit (panin Dansukkeri heledat siirupit)
1 dl päevalilleseemneid või3 sl linaseemneid (ei pannud seekord)
1 dl rukkijahu (panin täistera jahu)
7 kuni 8 dl nisujahu (ma lõpetasin lisamise kuskil 7,5 peal) NB! Ülihea tuleb veel siis, kui 1 dl jahu asendad durumnisujahuga!!! Ja tegelikult oleks parem, kui ei kasutaks kõrgema sordi jahu!!!
Musti oliive

Lahustasin pärm külmas vees (mul oli ikka täitsa külm vesi). Lisasin soola, õli, siirupi, seemned, rukkijahu ja osa nisujahust. Sõtkusin ühtlaseks.
Siis lisasin ülejäänud jahu - tainas peab olema pehme, nagu puder ja mul jäi ta selline natuke palju mannat saanud mannapudru moodi:) (siinkohal jagasin ma taigna kaheks ja ühte panin oliivid).
Lasin kuni 2 tundi kerkida ja võin kinnitada, et ükski teine pärmitaigen pole mul nii meeletult kerkinud!
Sõtkusin õhumullid välja, palju jahu oli vaja, et käte külge ei jääks. Vormisin 4 piklikku madalat pätsi, mida lasin räti all veel kerkida.
Küpsetasin 240-kraadises pöördõhus 15 minutit.
Alt koputades peab valmis sai kumisema ja krõbeda kooriku jaoks pane ahju kauss veega.

Väga hea oli. Oma suurepärasest kokast ämma soovitusel proovisin katseks ka ciabatta pärast üle tõmmata õliga/võiga, aga pole mõtet, koorik ilma õlita ei ole läinud ei pehmeks ega kõvaks, ikka sama hea, aga õliga koorikuga ciabatta ei näe üldse ciabatta moodi välja.

Esimese pätsi sõid lapsed proovimise käigus ülikiiresti ära.

Kommentaare ei ole: