kolmapäev, 8. september 2010

Oravlus - seened.

Ega siin sõnu polegi vaja:) Minu viimased viis päeva on siin nähtaval.
Sügavkülm on täis kukeseeni. Sel aastal enam ei praadinud, vaid panin keevasse vette 30 sekundiks, siis sõelale nõrguma ja jahtuma. Eelmise talve kogemus - kõige maitsvamad seened olid niiviisi külmutatult.
Puravikke, tatikaid, kitsemapleid ja riisikaid marineerisin enam-vähem ühe marinaadiga, riisikatele lisasin veidi soola ja äädikat, et tiba teravam tuleks. Muidu aga magusamat sorti mahe puravikumarinaad, milles on:
1 lt vett
2 spl soola
3 spl suhkurt
6-8 tera pipart
2 tera vürtspipart
1 leht loorberit
1 sibul
1 porgand
1-2 tilliõisikut või vart või tillioksi
3 spl äädikat
Keetsin vee, soola ja suhkru ning maitseained paar minutit läbi, lisasin porgandi ja sibula. Kui need olid parajalt krõmpsuks keenud, siis panin sisse seened (puravikud toorelt, kupatamist vajavad seened kupatatult). Keetsin 10 minuti ja siis lisasin äädika. Keetsin veel paar minutit ja siis - purkidesse.
Neile, kes saavad aru, millest ma räägin - tundub, et olen nüüd Suti Niina marinaadi saladuse lõpuks kätte saanud ;))) Igatahes proovipurgid maitsesid küll samamoodi!!!

4 kommentaari:

Mari-Liis ütles ...

kohutavalt palju seeni:)parim on see pappkast kukeseentega.
kas tatikute marinaad jäi sul ilus läbipaistev? Ma sel a-l marineerisin neid esimest korda ja marinaad jäi koledat värvi, nagu sopane oleks.

Kirsike ütles ...

Mari-Liis, jäi küll läbipaistev. Ma tegin ka esimest korda tatikaid marinaadi, proovipurk oli täitsa ok. Aga ma kupatasin tatikad enne läbi (seeni oli nii palju, oleks muidu halvaks läinud).

Unknown ütles ...

kas mina pean ise tulema oma seentele järgi??:-)
kas minu seened on juba valmis?
kas minu seened on ka maitsvad, juhul kui ned on valmis??:-)

Kirsike ütles ...

Ma unustasin ära:( Ja kui meelde tuli, siis olime juba seentega kodus :))) Aga saad ikka mõne purgi :))) Järgmine kord kui tuleme, võtan kaasa.