teisipäev, 1. september 2009

Vaarika-toorjuustukook

Tavaliselt olen ikka teinud Manhattanit (retsept minu vihikus), prooviks sekka vahest ka muud toorjuustukooki. See konkreetne toorjuustukook oli mul BBC GF-i binderis juba ammu, oodates vaarikate aega. Nüüd tegin ta ära meie suvepäevadeks Soomaal. Väheke hirm oli, et kuidas maitseb, meil seal mõni tõeline toorjuustukooki asjatundja-fänn ka ;) Aga kook sai väga sooja vastuvõtu osaliseks ja mulle endale ka meelis väga.
Vaja läheb (26 cm vormi jaoks):
12 digestive küpsist
65 g sulatatud võid
600g toorjuustu (tahad kõrgemat, võid panna kõiki aineid rohkem)
2 spl jahu
175g suhkrut
vanilli
2 muna pluss üks munakollane
150 ml hapukoort
300g vaarikaid
tuhksuhkrut

Purusta küpsised ja sega võiga, suru vormi ja pane ahju 180C (pöördõhuga) 5 minutiks. Jahuta. Kata põhi vaarikakihiga (umbes pool kogusest). Sega katte ained kokku, mikserda siidjaks vahuks ja vala osa vahtu põhjale, siis riputa sinna veel veidi vaarikaid ja vala ülejäänud kate ka sinna.
Küpseta 40 minutit (pealt läks suht pruunikaks, kuid sisu oli kreemjas, kuna mul oli madalam kook, siis ilmselt oleks võinud 5 minutit vähem ka küpsetada, kuid kindlasti ei olnud ta üleküpsenud).
Jahuta kook täiesti maha.

Keeda ülejäänud vaarikad tuhksuhkruga, nii et mahla hakkaks eralduma, tambi vaarikad katki ja lase moos läbi sõela. Nõruta seda moosisiirupit koogile ja riputa tuhksuhkruga üle (ma panin tuhksuhkrut nii moosi alla, kui ka peale).

Kommentaare ei ole: