laupäev, 23. aprill 2011

Singi-juustu kringel

Sõnu pole, polegi vaja. :)
Hetketrendidest kõigutamatu klassika. :)
Maitseb enamasti kõigile. :)
Teen sageli.
Viimati tegin kohe mitu tükki korraga.
Tihti saab enne otsa, kui korralikult jõuab jahtuda.

Peale seda, kui Kätrin avaldas oma singi-juustu pärja retsepti, teen taigent tema retsepti järgi. On parem taigen, kui mul endal oli, või vähemalt mulle tundub nii.

Vaja läheb taignaks:
400 g jahu
1 spl suhkrut
40 g võid
1 muna
20 g pärmi
1 tl soola
1,5 dl vett

Täidiseks:
150 g riivitud juustu (tavalist)
50 g riivitud parmesani (või muud tugevamaitselist)
200 g pisikeseks tükeldatud sinki
majoneesi

Lahustan pärmi leiges vees, lisan juurde soola ja suhkru ja vähehaaval jahu. Poole segamise ajal lisan muna ja pehme või. Sõtkun ilusaks ühtlaseks taignaks. Lasen kerkida umbes tunnikese.

Seejärel kummutan taigna lauale ning rullin umbes sentimeetripaksuseks ristkülikuks. Segan riivjuustud majoneesiga ühtlaseks pastaks ning määrin taignale. Riputan peale singitükid. Voldin kolmeks, surun kergelt õhu välja, lasen natuke aega taignal puhata ning seejärel lõikan kolmeks ribaks ning punun pärjaks.

Lasen kerkida umbes 15 minutit, määrin munaga ning küpsetan 170 C pöördõhus  20-25 minutit.

Meile maitseb. Niipalju kui olen julgenud külakostiks küpsetada või külalistele pakkuda, kurta ei ole keegi julgenud. ;)

3 kommentaari:

Zoozi ütles ...

Ma pole jälle kordagi teinud :) Singi-juustustritslit tegin korra.
Peaks ka plaani võtma, kui salenduskuur läbi :D

Anonüümne ütles ...

mul pole iial taigen kerkinud kuivpärmiga tehes. Masendav lihtsalt. Teen kõik nii nagu retseptides, aga ei midagi :(

Kirsike ütles ...

Mul ei ole probleemi olnud, segan kuivpärmi jahusse ja vedelik on tavapärasest käesoojast kuumem, u 40-45C. Päris aegade alguses ei olnud mul kuivpärmi usku ja kasutasin ainult tavalist, aga nüüd küll vahet ei ole. Boonusena veel see, et kuivpärm ei lähe vanaks.